Nytt selskap satser i Trondheim: Skal bli 100 ansatte

Nyheter: Selskapet bak den nye Smittestopp-appen og Barnevernets digitale plattform satser i Trondheim. Flere store oppdrag gjør nå at selskapet jakter på nye lokaler og 30 medarbeidere i Trondheim som etter hvert skal bli 100.

– Etableringen i Trondheim er et resultat av vi har fått tildelt flere nye oppdrag både i offentlig og privat sektor. Vi er opptatt av å være nær kunden, og i Trondheim får vi tilgang til enda flere kloke hoder, noe som er avgjørende for det videre arbeidet vårt med å digitalisere Norge. Vi har etablert oss som en viktig leverandør av digitale tjenester til det offentlige Norge og til større bedrifter, og ser fram til å fortsette dette arbeidet i Trondheim, sier daglig leder Geir Arne Olsen i Netcompany, i en pressemelding.

NTNU

Netcompany har et tett samarbeid med NTNU-foreningen ABAKUS, som er linjeorganisasjonen for studentene ved Datateknologi og kommunikasjonsteknologi, og er opptatt av å gi unge digitale talenter muligheten i arbeidslivet:

– Vi er på jakt etter talentene og utviklerne som ønsker å være med på å forme morgendagen gjennom prosjekter som betyr noe for folk flest. Våre nye medarbeidere i Trondheim skal ikke bare levere lokale tjenester, men tjenester til hele landet, fortsetter Olsen.

IT-folk

Netcompany spesialiserer seg blant annet på teknologi som bidrar til å digitalisere offentlig sektor. Selskapets ambisjon er å løse kundenes mest komplekse prosjekter og utfordringer gjennom digitale løsninger. Selskapet har vunnet en rekke offentlige oppdrag, blant annet utviklingen av app-en Smittestopp for Folkehelseinstituttet, DigiBarnevern for flere av landets kommuner, blant annet Trondheim, og ny digital plattform for Statens legemiddelverk. Selskapet leverer også tjeneste til en rekke private virksomheter, blant annet DnB.

– Med enkle tilpasninger, kan våre allerede utviklede og velprøvde løsninger gjenbrukes på tvers i offentlige sektor, fordi offentlig forvaltning har mange av de samme utfordringene og ofte sammenfallende behov. På samme måte kan vi hente og tilpasse løsninger fra land som Storbritannia og Danmark, for å løse utfordringer i norsk offentlig sektor. Kundene våre pleier å trekke frem at de liker at vi alltid arbeider i team og er tett på kunden, samt at vi er IT-folk som leder IT-folk, sier Olsen i Netcompany.

– Denne tilnærmingen til digitalisering, gjennom gjenbruk av eksisterende teknologi, bidrar til at det offentlige kan spare penger og utvikle bedre løsninger raskt, mener Olsen.