Vi kjøper mer når vi bestiller fra bordet med app

restaurant&uteliv: Mange restauranter vil fortsette med kontaktløse løsninger også etter pandemien. Gjestene kjøper mer når mat og drikke kan bestilles på mobilen.

Trondheim24s redaksjonelle dekning av byens restaurantbransje støttes av ASKO Servering – stolt leverandør av produkter, tjenester og matfaglig kompetanse til Trondheims restauranter. 

VI HAR MARKEDETS BREDESTE GROSSISTSORTIMENT OG MEST INSPIRERENDE NETTHANDEL. TA KONTAKT MED ASKO SERVERING

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Da koronaen kom, kom det også nye digitale løsninger i utelivet. Gjestene trenger ikke ta i verken meny eller kortterminal, og i stedet for å snakke med en servitør kan man bestille på mobilen.

San Sebastian

– Vi startet med mobilbestilling våren 2018 og skjønte at dette var kommet for å bli, sier Thinius Alexander Rosé, daglig leder ved San Sebastian på Solsiden i Trondheim til Adresseavisen.

Han viser til at med mobilen slipper gjestene å vente med å få bestilt.

– Det er utrolig effektivt, spesielt i hektiske perioder der mange gjester besøker oss samtidig. Fra tilbakemeldinger siste året ser vi at 98 prosent av gjestene våre liker å bestille med mobil, så dette er noe vi definitivt vil fortsette med, sier Rosé.

Han sier bestilling via mobil helt klart gir mersalg.

– På de fleste restauranter uten mobilbestilling vil man som gjest oppleve en del dødtid. Du ønsker å bestille mat eller drikke, men servitøren er ikke klar til å ta imot bestilling. Mobilen derimot er alltid klar akkurat når man ønsker å bestille, sier den daglige lederen.