Vi holder åpent!

I disse tider har vi vanlig og normal drift, men vi tar smitten på alvor og har innført tiltak for våre ansatte og kunder. Vi unngår å håndhilse og ønsker at vi holder rundt 1 meter avstand til hverandre i våre lokaler. Alle utsatte kontaktflater, både i bil og våre lokaler, blir jevnlig desinfisert slik at du som kunde kan trygt besøke våre lokaler uten bekymring! Vi vektlegger god håndhygiene hos oss, og forventer at du som kommer på besøk vil gjøre det samme, og etterfølge rådene som blir gitt av Folkehelseinstituttet.

Velkommen til vår butikk!


– En skikkelig heftig flyttesjau, men vi kom oss i hus like før jul i fjor, forklarer daglig leder John Arne Jensen mens han guider gjennom de 1850 kvadratmeter store lokalene på Nardo.

Han er særdeles fornøyd med den nye adressen.

– Vi har kjøpt hele bygget. Jeg pleier å si at nå befinner vi oss midt i smørøyet av Trondheim, smiler han.

Kvalitet, utvalg og pris

Jensen Bil AS omsetter omlag 250 biler hvert år. Etter flyttingen har de som mål å øke dette tallet ytterligere.

– Lokalene her på Nardo åpner for nye muligheter. De er store nok til at vi kan utvide bilparken vår betydelig. For kundene betyr det et enda større og bredere utvalg, sier Jensen.

Han vektlegger samtidig det unike leverandørnettverket som de har opparbeidet siden starten i 1997.

– Jeg våger å påstå at vi ligger foran mange av konkurrentene våre der. Det gjør at vi kan levere biler og tjenester til de aller fleste ønsker og behov, forteller han.

Bruktbilforhandlere har alltid minst 65 leveringsklare biler på lager.

– Har der fokus på noen spesielle merker?

– Nei, ikke som sådan. Det varierer gjennom året. Vårt fokus er på kvalitet, utvalg og pris. Det har det alltid vært.

– Hvilke prissjikt fokuserer dere på?

– Per i dag har vi biler inne fra 30 000 til 500 000 kroner. For oss handler det om å være en forhandler som dekker etterspørselen til folk flest. Vi har også utarbeidet meget gode avtaler med finansieringsselskap, forsikringsselskap og garantiløsninger, understreker han.

Image with visual paralax effect

Diesel på topp

Bruktbilsalget har økt jevnt og trutt de siste årene. Og det er dieselbilene som selger desidert best.

Salgstiden på dieselbiler falt i 2019 med 12,5 prosent. Salgstiden for elbiler har på sin side økt med 12 prosent. Dieselbiler selges nå 15 prosent raskere enn elbiler. Nesten halvparten av alle omregistreringer i fjor var en dieselbil.

Det er en trend som Jensen kjenner seg godt igjen i.

– Omlag 90 prosent av bilene vi solgte i 2019 var diesel.

– Hvorfor er det slik?

– Det handler rett og slett om etterspørsel. Jeg oppfatter det også slik at det er en generell skepsis rundt brukte elbiler, mener han.

Flere av fordelene som disse bilene hadde før hva angår avgifter og i daglig bruk, har blitt borte. Og de politiske signalene tyder på at denne utviklingen vil tilta.

– I tillegg er moderne dieselbiler så avanserte at utslippene er langt lavere enn tidligere, legger han til.

Hele landet

Hoveddelen av kundene til Jensen Bil AS kommer fra Trøndelagsregionen, men de leverer til hele landet.

– Jeg har drevet med salg av bil i over 30 år, og kjenner trendene i bransjen svært godt. Et godt stykke inn på 2000-tallet skjedde nesten alt bilsalg lokalt. Det har forandret seg radikalt. Etter hvert som bransjen fikk velfungerende digitale kanaler – Finn.no er den klart største – ble nedslagsfeltet vårt hele landet, kanskje med en overvekt på Norge nord for Dovre, forteller han.

Det er ikke uvanlig at de henter kunder som kommer med fly, tog eller buss.

– Dersom det er ønskelig så viser vi selvfølgelig biler utenom åpningstiden, legger han til.
Bedriften består i dag av fire ansatte med ulike arbeidsoppgaver innen administrasjon, salg og klargjøring.

– I tillegg har vi flere sterke samarbeidspartnere som bistår oss dersom det er behov, avslutter Jensen.