……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Trondheim24s redaksjonelle dekning av teknologi, innovasjon og oppstartsselskaper i Trondheim er sponset av Nordic Semiconductor ASA – et verdensledende teknologiselskap med hovedkontor i Trondheim.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Headshed AS er et oppstartsfirma som springer ut av callsenter-, bank/finans- og teknologimiljøet i Trondheim. Selskapet har tilhold på Digs, og har siden oppstarten i 2014 har hatt utviklende pilotkunder med seg, som DNB, Gjensidige, Consort, Nimbus Direct og NHO
Med på laget kommer også Petter Quinsgaard, gründeren av ABAX som nylig ble solgt for 1.8 milliarder kroner. Petter kommer inn som styreleder og investor og vil bidra til et allerede sterkt lag med sin internasjonale erfaring og nettverk.
– Med et sterkt team, et globalt marked og en skalerbar kunderettet løsning som leverer udiskutabel verdi til kundene er dette et selskap jeg gleder meg til å se lykkes, sier Quinsgaard i en pressemelding.
Gleder seg til å øke farten
CEO Torbjørn Slørdal sier det slik:
– Nå har vi styrket laget ytterligere med kompetente og fremoverlente investorer og vi gleder oss til å øke farten inn i et marked med meget stort potensial. Vi har hatt en god start på 2019 og skal ta steg videre slik at selskapet blir førstevalget for bedrifter som ønsker å digitalisere raskere og jobbe smartere med salgsprosessene sine, sier Slørdal.
Spin-off fra Consort
Selskapet startet som en spin-off fra salgsmiljøet Consort, hvor gründerne Rune Skjei og Magnus Hoem Slørdal selv kjente på digitale voksesmerter etter hvert som aktiviteten økte i gasellebedriften.
Med “bra for salget – bra for folk” som motto ønsker nå Headshed å hjelpe norsk og internasjonalt næringsliv med digitalisering, bærekraftig salgsarbeid og personvern-orientert bruk av data.
– Dette er fundamentet som vil gjøre det mulig å plugge på de smarte algoritmene der det teller mest – i kontakt med kundene, heter det i pressemeldingen.
Cube, som er selskapets programvare, kobler sammen informasjon og automatiserer manuelle prosesser knyttet til kundekontakt og salg. Løsningen er allerede i bruk hos blant andre Gjensidige Bank, som forteller om en halvering av behandlingstiden pr kunde. Cube har også bidratt sterkt til at bedrifter har doblet omsetningen sin.