Kontakt Next Hero og få et tilbud på livestreaming

Bak to voksne skjermer oppe i fjerde etasje sitter Bjørn Michaelsen i filmselskapet Next Hero og redigerer.

– Vi merker effektene av koronaviruset vi også, sier Michaelsen som forteller at de har fått flere oppdrag kansellert framover.

– Det er tøffe dager?

– Ja, men vi er en fleksibel bedrift. Dette skal vi komme styrket ut av, lover han.

Live streamet podkast for Folkeinvest.

Sterk kompetanse

Og det god grunn til å tro Michaelsen på det. Et av de viktigste satsingsområdene til Next Hero er nemlig live-streaming.

– Det er en tjeneste som vi merker stor etterspørsel etter fra både næringsliv og offentlige aktører. Det kommer til øke. Vi leverer streaming av blant annet webinar, konferanser, frokostmøter og eventer, forteller han.

Det er midten av mars, og vi er inne i den første uka av myndighetenes omfattende nasjonale koronatiltak. Hvor lenge pandemien vil definere hverdagen til næringslivet i Trøndelag er det ingen som vet.

Michaelsen mener live-streaming er en ikke-fysisk måte å massekommunisere på som vil bli langt vanligere i tiden som kommer.

– Vi har spisset vår ekspertise kraftig de siste årene, og har opparbeidet oss betydelig kompetanse rundt hvordan live-streaming kan gjennomføres på en god, effektiv og ikke minst kostnadseffektiv måte, forklarer han.

– Dere er en komplett leverandør?

– Ja. Next Hero stiller med alt man trenger for å få videostreamet et event – da snakker vi kamera, streamingmaskin, splittere og konvertere, lys- og lydutstyr og personell, sier Michaelsen.

Streamen kan sendes til valgfri plattform, som for eksempel Facebook eller YouTube.

– Vi kan også bistå med etterarbeid og publisering, legger han til.

Webinar med Enova.

Tar hele jobben

Selv om live-streaming er en viktig del av tjenestetilbudet til Next Hero i 2020, har bedriften siden oppstarten for seks år siden vokst til å bli en viktig aktør også innen produksjon av podkast, eventvideo, reklamefilm og foto.

Klientlista spenner vidt – fra Trondheim kommune til bank og finans, detaljhandel, eiendomsmeglere og kulturliv.

– Sterk teknisk kompetanse og moderne utstyr må selvsagt alltid ligge i bunn, men like viktig er det å forstå hva kundene faktisk ønsker å kommunisere og formidle, og handle deretter. Lytte godt, rett og slett. Det handler om å nå ut til publikum med budskapet, understreker Michaelsen.

Han legger også vekt på at Next Hero samarbeider meget godt med de andre leverandørene i bransjen.

– Dersom vi trenger ekstra kompetanse eller utstyr for å gjennomføre et oppdrag, så vet vi hvor vi skal hente inn ressurser. Kundene våre trenger ikke å bekymre seg for å måtte forholde seg til mange hoder. Vi tar hele jobben, avslutter han.

Kontakt Next Hero og få et tilbud på livestreaming