I starten av januar ble det kjent at Beate Nossum forlater First House for å starte for seg selv. Nå er hun engasjert som kommunikasjonssjef for Gunhild Stordalens hjertebarn, konferansen Eat.
Formålet med konferansen er å bedre kunnskapsgrunnlaget for å løse globale og nasjonale utfordringer innen matproduksjon, ernæring og bærekraftig utvikling.
Strategisk rådgiver
Beate Nossum har journalistisk bakgrunn og fikk sine første artikler på trykk i Trondheims-magasinet Folk&Røvere da hun gikk på Trondheim Katedralskole.
Nossum har også jobbet som redaktør i Fædrelandsvennen. Senere gikk hun over til toneangivende PR-hus som Burson Marsteller og Geelmuyden Kiise.
De siste ti årene har hun jobbet som strategisk rådgiver på toppnivå. Nossum har jobbet med å utvikle nasjonale holdningskampanjer, arbeidet med krisehåndtering, lobbystrategier, merkevarebygging og topplederposisjonering.
– Jeg har alltid arbeidet i store fagmiljøer, i min tid som journalist, i politikken og i kommunikasjonsbransjen. Jeg har lenge vurdert muligheten for å starte min egen virksomhet, med den friheten og fleksibiliteten det innebærer. Nå var tiden inne, sa Nossum i en pressemelding som ble sendt ut da det ble kjent at hun forlot First House.