Grim Berge og Sven-Erik Knoff fra Trondheim står bak selskapet Natural Light Earth.

Nå er filmen deres «Iconic Norway» plukket ut blant 1000 innsendte bidrag til festivalen Cannes Corporate Media & TV Awards 2017.

Knoff har fått vite at de er blant vinnerne i klassen «Tourism films», og at de er vinnere i klassen «Best camera».

Anerkjennelse

–Dette er bare utrolig gøy og en veldig stor anerkjennelse! forteller Sven-Erik Knoff til Trondheim24.

Filmen har ligget ute en stund og har allerede blitt sett av flere millioner seere over hele verden.

Knoff forteller at de har fått mye oppmerksomhet for filmen, og at mange av de som har sett den har vist sterke følelser når de ser de spektakulære bildene fra Norge.

–Mange har blitt rørt til tårer.

Han innrømmer at det er stor stas å få denne type internasjonale anerkjennelse fra fagfolk.

–Vi har fått vite at vi har vunnet priser i to ulike kategorier, så det blir spennende å se hvilken plassering vi får, forteller Knoff.

I slutten av september reiser de til Cannes, og mottar priser i kategoriene Tourism films og Best camera.

Sven-Erik Knoff (tv) og Grim Berge i selskapet Natural Light Earth har fått mye oppmerksomhet verden over for sin turistfilm om Norge,  «Iconic Norway».

I tillegg har de akkurat fått vite at de har blitt trukket ut til å delta på en filmfestival i Zagreb, også i september.

-Det er utrolig spennende, og veldig stort for oss, at vi har blitt med på denne anerkjente festivalen, som er utelukkende for reisefilmer, forteller Sven-Erik Knoff.

Image with visual paralax effect

Nidarosdomen, Trondheim. Fra filmen «Iconic Norway». Foto: Sven-Erik Knoff.

Denne sommeren har de jobbet med en oppfølger, en ny stor filmproduksjon som de har kalt «Discover Norway»,

–Denne gangen går vi enda tettere på menneskets opplevelser i Norge, sier Knoff, som gleder seg til å reise ut i Europa for å motta heder og ære flere steder i september.