Dette kjøpesenteret blir det første i Trøndelag med egen sexshop

Nyheter: Senteret blir dermed det første i Trøndelag som har sexleketøy og hjelpemidler som en del av butikkmiksen.

Erotikk1 åpnet nettopp dørene på City Lade.

Den 130 kvadratmeter store butikken på Lade blir den andre i Trondheim. Fra før av har Erotikk1 hovedfilial på 300 kvadratmeter i Dronningens gate. Butikksjef Jannice Krogstad er ikke uventet ganske spent på hvordan satsingen på City Lade blir mottatt.

– Vi er en ganske uvanlig aktør i kjøpesentersammenheng her i byen. Det er det ingen tvil om, sier Krogstad i en pressemelding.

Mindre areal til tross, vareutvalget kommer i all hovedsak til å være det samme på City Lade som i midtbyen. Endel grep har de imidlertid tatt.

– I midtbyen har vi egen inngang og skjermede lokaler. På et kjøpesenter er det langt mer innsyn og åpent. De besøkende, både barn og voksne, ferdes fritt og mer flytende. Det har vi selvsagt tatt høyde for og plassert vareutvalget deretter, forklarer hun.

Ved inngangspartiet henger tøfler formet som pupper, hjerteballonger og erotiske brettspill. Lengre inn har sexleketøy i alle former og fasonger fått plass, og aller innerst er det BDSM og bondage som regjerer hyllene.

– Vi ønsker å være en helt naturlig del av butikkmiksen til City Lade, legger hun til.

Det er fulle hus for tiden, og vi anbefaler sterkt å booke bord på forhånd! Dessverre må vi ofte avvise hyggelige gjester i døren. Ring oss mer enn gjerne, eller send en mail til booking@trollrestaurant.no 😃

Posted by Troll on Måndag 19. juli 2021

Ekstra krydder

På motsatt side av passasjen har kleskjeden Dressmann XL butikk. Naboen rett ved siden av er en skredder. Tilbakemeldingene de har fått fra de andre forretningene på City Lade, har vært gode over hele linja.

– Mange har vært innom og kikket og spurt. De fleste synes kanskje vi er litt eksotiske. I hvert fall i kjøpesentersammenheng. Samtidig har jeg inntrykk av at de aller fleste setter pris på at butikkutvalget totalt sett blir enda bredere her på City Lade. Jeg tror vi kommer til å tilføre butikkmiksen litt ekstra krydder. Det vinner alle på, mener Krogstad.

Lade i voldsom vekst

Men hvorfor akkurat City Lade, og ikke et annet av de mange kjøpesentrene i Trondheim?

Krogstad peker på flere grunner.

– De store kjedene er selvsagt helt avgjørende for at et senter som dette skal være liv laga, men samtidig mener vi at City Lade har et fokus på nisjebutikker som man ikke finner på andre senter i Trondheim. Det er en filosofi som vi liker. Et senter som huser et bredt utvalg av forskjellige butikker, både kjeder og enkeltstående, var avgjørende for oss.

– For oss handler det om tilstedeværelse. Kundemassen til Erotikk1 er allerede sammensatt, da snakker vi alt fra ungdom til de som kommer med rullator. Det er snart seks år siden vi startet den første Erotikk1-butikken i Trondheim, og er det noe vi har lært underveis så er det at det ikke finnes noen typisk kunde, sier hun fortsetter:

– Et annet poeng er at Lade og omegn er en del av Trondheim som opplever voldsom vekst. Og det er et handelsområde vi ønsker å være en del av, påpeker hun.

Diskré, men åpen.

En utfordring som store deler av detaljhandelen i Trondheim har kjent på kroppen de siste årene, er konkurransen med netthandelen som tar stadig større biter av markedsandelene. Det ser ikke Krogstad som noe stort problem.

– Det er to forskjellige handleopplevelser. Konkurranse er en del av å det drive med handel, uansett hva man selger. Vi har også en godt besøkt og innarbeidet nettbutikk, men samtidig mener vi at det er viktig å ha en fysisk tilstedeværelse. Mange er nok mest komfortabel med å bestille varer fra oss på nett, mens andre gjerne vil snakke med et levende menneske med fagkunnskaper når de lurer på noe eller har spørsmål, sier hun.

Lokalene til Erotikk1 ligger helt i nordenden av City Lade, et godt stykke unna de aller mest trafikkerte årene og vrimlearealene. Det er ikke tilfeldig.

– Vi har lyst til å ligge litt diskré i handelslandskapet her. For noen er det nok litt tabu å gå inn her. De aller fleste synes imidlertid det bare er spennende og morsomt. Vi skal uansett ta vare på alle kundene våre uavhengig av hvilken terskel de har, avslutter hun.