Derfor stenger Credo dørene i Ørjaveita

Nyheter: 30. juni forlater Trondheims restaurantstjerne Ørjaveita for godt.

Der har de holdt til i 18 år, siden oppstarten med Heidi Bjerkan, Tor Schjølberg og Calle Fegth.

I dag er det Heidi Bjerkan som er eneeier, og hun har meislet ut store planer for fremtiden:

– Vi trenger mye mer plass å boltre oss på. Det blir ikke nødvendigvis mange flere bord enn det vi har i dag, men vi trenger større produksjonslokaler som blant annet kjøkken og lagerrom. Vi jobber med nye konsepter som vi har stor tro på, og vi trenger derfor større plass. Etter 18 er Credo blitt voksen, og det var naturlig for oss å gå videre et annet sted, sier Bjerkan, til Adresseavisen (BAK BETALINGSMUR)

Saken fortsetter etter annonsene

Det er fulle hus for tiden, og vi anbefaler sterkt å booke bord på forhånd! Dessverre må vi ofte avvise hyggelige gjester i døren. Ring oss mer enn gjerne, eller send en mail til booking@trollrestaurant.no 😃

Posted by Troll on Måndag 19. juli 2021

Sommer i Trøndelag: Her står opplevelsene i kø for hele familien

Visste du at Trøndelag har et hav av spennende museer for både store og små?

Comments

Nå er byens beste gourmetdeal tilbake på Trondheims matscene

Troll restaurant på Fosenkaia har tidligere rystet restaurantmarkedet i Trondheim med matmagi til svært lave priser. Nå er det duket for store opplevelser igjen.

Comments

Endelig er det jazz og blues på Krambua igjen

– Det er så fint å se at ting begynner å normaliseres igjen. Nå er vi endelig i gang med jazz og blues på Krambua, forteller kramkar Thomas Haug.

Comments

Hvor «nye» Credo blir og finne, vil ikke Bjerkan ut med, men eieren av den prisbelønte restauranten forsikrer at den nye satsingen vil være av internasjonal klasse.

I den nye restauranten skal råvarene og produsentene få mer plass:

Den som følger Credo på sosiale medier vil vite at restauranten jobber tett med to gårdbrukere i Orkdal – Skjølberg Søndre og Fannremsgården:

– Vi ønsker en mer totalitet i matproduksjonen og et ledd i dette er å gjøre disse produsentene enda mer synlig. For meg som kokk er det viktig å bruke små produsenter og få vist dem fram, sier hun til avisa.