Derfor stenger Credo dørene i Ørjaveita

Nyheter: 30. juni forlater Trondheims restaurantstjerne Ørjaveita for godt.

Der har de holdt til i 18 år, siden oppstarten med Heidi Bjerkan, Tor Schjølberg og Calle Fegth.

I dag er det Heidi Bjerkan som er eneeier, og hun har meislet ut store planer for fremtiden:

– Vi trenger mye mer plass å boltre oss på. Det blir ikke nødvendigvis mange flere bord enn det vi har i dag, men vi trenger større produksjonslokaler som blant annet kjøkken og lagerrom. Vi jobber med nye konsepter som vi har stor tro på, og vi trenger derfor større plass. Etter 18 er Credo blitt voksen, og det var naturlig for oss å gå videre et annet sted, sier Bjerkan, til Adresseavisen (BAK BETALINGSMUR)

Saken fortsetter etter annonsene

Nå er det jubelpriser på sporty klær: Rabatter opp mot 70 prosent

Butikken House of Norway I Olav Tryggvassons gate bugner over av utendørsklær fra kjente kvalitetsmerker som Kari Traa, Helly Hansen og Scandinavian Explorer. Og alt skal ut til svært hyggelige priser.

Comments

Kjersti sluttet som leder for å jobbe med sex og samliv: Jeg lever i et åpent forhold og har selv gått til sexolog

Kjersti Kleven har 25 års erfaring fra næringsliv og helsevesen. Nå satser hun på å bli en frontfigur for fordomsfrihet og bedre seksuell helse for folk flest.

Comments

Se Trondheim med leiebil

Trondheim er en liten storby midt i Norge, med varierte tilbud til besøkende i alle aldre. Med attraksjoner både sentralt og i utkanten av byen, samt høyt oppe, er det ideelt med leiebil for å nå alt man vil se.

Comments

Hvor “nye” Credo blir og finne, vil ikke Bjerkan ut med, men eieren av den prisbelønte restauranten forsikrer at den nye satsingen vil være av internasjonal klasse.

I den nye restauranten skal råvarene og produsentene få mer plass:

Den som følger Credo på sosiale medier vil vite at restauranten jobber tett med to gårdbrukere i Orkdal – Skjølberg Søndre og Fannremsgården:

– Vi ønsker en mer totalitet i matproduksjonen og et ledd i dette er å gjøre disse produsentene enda mer synlig. For meg som kokk er det viktig å bruke små produsenter og få vist dem fram, sier hun til avisa.