Bjørgen lar seg ikke lokke av Northugs Coop-millioner

Nyheter: Marit Bjørgen, nylig kåret til "årets sponsorobjekt" sier det er uaktuelt å inngå sponsorsamarbeid av samme type som Petter Northug har med Coop

Marit Bjørgen har fem private sponsorer: Asko, Tine, TrønderEnergi, Craft og Norsk Sjømatråd.

Det har tidligere versert spekulasjoner om at verdien på Marit Bjørgens private sponsoravtaler ligger på rundt fem millioner kroner.

Det er fulle hus for tiden, og vi anbefaler sterkt å booke bord på forhånd! Dessverre må vi ofte avvise hyggelige gjester i døren. Ring oss mer enn gjerne, eller send en mail til booking@trollrestaurant.no 😃

Posted by Troll on Måndag 19. juli 2021

Helt uaktuelt

I 2013 inngikk trønderen Petter Northug en stor og omstridt sponsoravtale med dagligvarekjeden Coop, og brøt med Norges Skiforbund. Marit Bjørgen slår ettertrykkelig fast at hun ikke er blitt fristet til å gjøre noe lignende.

– Nå samarbeider jeg med Asko og er veldig fornøyd med det og måten Asko jobber på. For meg ville det vært uaktuelt å jobbe med Coop, sier Bjørgen til KampanjeTV.

Marit Bjørgen rett før helga kåret til «Årets sponsorobjekt» under prisutdelingen «Spot 2015», som er sponsor- og eventaktørenes store fagdag og festkveld.

Bjørgen vant i konkurranse med aktører som Arctic Race of Norway, Danske Bank Oslo Maraton, Norges Skiforbund avdeling alpint og Øyafestivalen nominert til prisen «Årets sponsorobjekt».