Hun skal gjøre Gi bort-dagen til god business

Nyheter: Med Maria Peltokangas har Engasjert Byrå fått med seg en ressurs med tung erfaring fra markeds- og kommunikasjonsarbeid – både nasjonalt og internasjonalt.

Gi bort dagen som ble arrangert i går skapte over 600 koblinger mellom givere og mottakere over hele landet. Nå skal initiativtakerne lage en egen bedrift av det frivillige initiativet.

Følg Næringslivsavisa på Facebook

Ifølge arrangørene er nå målsetningen å gjøre Gi bort dagen til en bedrift slik at arbeidet med å koble givere og mottakere kan pågå gjennom hele året:

– Et initiativ vi snart lansere er Gi bort-seminar. Dette vil være gratis seminar for ansatte i frivillige organisasjoner. Det første seminaret vil finne sted i Oslo 14. april, sier prosjektleder Maria Peltokangas i en pressemelding.

Med Maria Peltokangas har Engasjert Byrå fått med seg en ressurs med tung erfaring fra markeds- og kommunikasjonsarbeid – både nasjonalt og internasjonalt. Peltokangas har blant annet jobbet som kommunikasjonssjef i Aker Solutions.

Sjekk Peltokangas CV her

Mange nye bedrifter

Årets arrangement har vært et suksess ifølge arrangørene:

– Vi har i år igjen fått oppleve mye takknemlighet på både giver- og mottakersiden. Vi har fått med oss mange nye bedrifter som synes dette er en god måte for dem å vise samfunnsansvar på. Gjennom Gi bort dagen viser vi at terskelen er lav for bedriften å gjøre noe for andre. Mange givere har også tilpasset bidraget sitt for å legge best til rette for mottakerne, sier Peltokangas.

Mange frivillige organisasjoner ønsker seg opplevelser for sine brukere:

– Her har vi i år fått til mange gode koblinger. For eksempel omvisninger på Nobels Fredssenter i Oslo, stand-up show i Trondheim og gratis frokoster og lunsjer over hele landet.

En annen måte å delta på i Gi bort dagen er gjennom å dele av sin kompetanse.

– Vi har fått koblet mange foredragsholdere med frivillige organisasjoner for å gi dem et faglig påfyll. I år ser vi også at de frivillige organisasjonene ønsker å gi noe tilbake til bedrifter og det håper vi at vi skal få til.

Følg Næringslivsavisa på Facebook